Általános Szerződési Feltételek
BEVEZETÉS
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.kekszneked.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap, vagy Szolgáltató) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit. A Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. A Honlapon keresztül megkötött szerződés nem minősül írásban foglalt szerződésnek, amely iktatásra nem kerül és utóbb nem hozzáférhető és nem megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
- A SZOLGÁLTATÓ
Cégnév: Straub-Mikita Henriett Ev.
Szolgáltató székhelye és telephelye: 1172 Budapest, Ignác u. 3.
Bankszámlaszám: 10401921-505226756-72711006 K&H Bank
Nyilvántartási szám: 51213523
Adószám: 68092704-2-42
Statisztikai számjel: 68092704-4711-231-01
Elérhetőség: keksznekedtermelok@gmail.com
Szolgáltató egyéb elérhetősége: +36 30 695
6414
A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
2.1. Regisztráció
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, a regisztráció nem kötelező, a vásárláshoz regisztráció szükséges. Ha a Vásárló regisztrálni kíván, akkor a Honlap jobb felső oldalán megtalálható „Regisztráció” gombra kattintást követően vagy a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat kötelező megadnia a Szolgáltató részére, miután kiválasztotta, hogy magánszemélyként, vagy jogi személyként szeretne regisztrálni:
- vezetéknév, keresztnév
- telefonszám, email cím
- jelszó, jelszó újra
- számlázási adatokhoz: név, irányítószám, város, utca, házszám, kiegészítő adatok (opcionális)
Külön szállítási címet csak akkor kell beírni, ha az nem egyezik meg a fentebb megadott számlázási adatokkal.
Majd a Tovább gomb megnyomásával a Vásárló véglegesítheti regisztrációját.
Szolgáltató a Vásárlót a Honlap felületén keresztül illetve emailben értesíti a regisztráció sikerességéről. Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az keksznekedtermelok@gmail.com e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2. Megrendelés
Vásárló a Honlapon keresztül választhatja ki a megrendelni kívánt terméket, illetve termékeket. A Vásárlónak lehetősége van a Honlap jobb felső részén található „keresés” mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni, vagy az előre kialakított kategória csoportokban keresgélni, nézelődni. A találati oldalakon lehetőség van lapozásra és rákattintás után a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is. A Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. A Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosár” ikonra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a mennyiség pontos beírásával.
A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) Vásárló a Honlap jobb felső oldalán, a “Kosár” ikonra kattintva megtekintheti a kosár tartalmát. A „Kosár” felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosarába helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét. Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud. A Vásárlónak lehetősége van, a kosár teljes tartalmát is kiüríteni.
A „Vásárlás folytatása” gombra kattintva a Vásárlót a Webáruház visszanavigálja a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületre, ahol a Vásárló folytathatja a Honlapon történő böngészést. A „Pénztár” gombra kattintással a Vásárló folytathatja a megrendelését a Honlapon. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, vagy új vásárlóként szeretne regisztrálni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, akkor A Vásárló megadhatja a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát a belépéshez. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor megkell adnia a 2.1 pontban leírt regisztrációhoz szükséges adatokat. A Honlap rendszere eltárolja azt, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezni.
A következő lépésben a Vásárlónak ki kell választania a számára megfelelő szállítási módot (futárszolgálat, személyes átvétel telephelyünkön, vagy székhelyünkön). A következő oldalon pedig a számára legmegfelelőbb fizetési módot (banki átutalás, utánvét a kézbesítőnél, készpénz fizetési lehetőség személyes átvételnél.) A Vásárlónak lehetősége van egyéb megjegyzést is fűznie a vásárláshoz (pl. futárnak szóló kérések), majd a Honlap Általános Szerződési Feltételeket tartalmazó mezőjét kötelezően ki kell pipálnia a Vásárlónak. Ezek után még utoljára megtekintheti a véglegesítés előtt a megrendelése minden részletét és ha a Vásárló rendben találta, akkor a „Megrendelés” gombbal véglegesítheti azt.
A Honlap a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen is, értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható. A rendelés feladása tehát a „Megrendel” gombra kattintással történik, ami Vásárló számára fizetési kötelezettséget jelent.
2.3. Termékek ára és leírása
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhoz szállítással rendelte meg a terméket. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, ezért minimálisan, de eltérhetnek a valóságtól.
Webáruházunkban lévő termékeink leírását a gyártók és a beszállítónk információi alapján jelentetjük meg, a termékek nem rendeltetésszerű használatából fakadó következményekért felelősséget nem vállalunk.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, A Honlap fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatunk az új adatokról a Vásárlót. Ezt követően a Vásárló eldöntheti, hogy fenntartja-e a megrendelését, vagy lehetősége van arra is, hogy lemondja azt.
2.4. Adatbeviteli hibák javítása
A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). A regisztrált Vásárlók a Fiókjukba belépve bármikor megváltoztathatják az ott megadott kapcsolati, számlázási, szállítási adataikat.
2.5. A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása hétköznaponként, 24 órán belül megtörténnek. Kivételt
képeznek ez alól azok a különleges esetek, mikor a Honlap a Vásárlót a
technikai szünetről a nyitó oldalon tájékoztatja (pl. szabadságolás, vagy egyéb
technikai probléma esetén).
2.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Vásárló által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt minél gyorsabban jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A megrendelés utólagos módosítására írásos formában e-mailben (keksznekedteremelok@gmail.com), vagy telefonon kerülhet sor (+36 30 695 6414).
2.7. Fizetés
a) Készpénzzel a Vásárló által megjelölt személyes átvétel helyszínén (Kekszneked-Termelők üzlet 1163 Bp., Sashalmi tér 1., vagy Székhelyünkön 1172 Bp., Ignác u. 3.)
b) Előre utalással: Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató részére az 1. pontban megjelölt bankszámlára átutalással. Ezen fizetési mód választása esetén a Vásárló mindenképp várja meg, amíg a Honlap visszaigazolja a megrendelést, addig semmiképp ne indítsa el az utalást. A Szolgáltató a megrendelt terméket a vételár számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálatnak, illetve személyes átvétellel történő rendelés esetén pedig értesíti a Vásárlót arról, hogy megrendelése az üzletben mely időponttól átvehető.
c) Fizetés utánvétellel készpénzben a futárnak: A Vásárló a megrendelés végösszegét közvetlenül a futárnak is teljesíti készpénzben az áru átvételekor, magyar forintban.
2.8. Számla
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad, illetve a partnereiktől való összeg beérkezése után az elektronikus számlát a Vásárló részére emailben is megküldi utólag.
2.9. Kiszállítás, átvételi lehetőségek
a) Kiszállítás futárszolgálattal
A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a Mixpakk futárszolgálattal történik a Vásárló által megadott címre. A csomag biztosított küldeményként kerül feladásra. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket. Amennyiben a Vásárló munkahelyének címére kéri a szállítást, feltétlenül gondoskodj róla, hogy tudjanak a csomag érkezéséről és legyen valaki, aki azt át tudja venni (pl.: portás stb.), valamint rendelkezzen az átvételhez szükséges összeggel. Ha a futár nem talál átvevőt a címen, úgy a Vásárló által megadott telefonszámon új időpontot, esetleg helyet egyeztet a Vásárlóval. A futár nem a Szolgáltató alkalmazottja, tehát a csomag tartalmához nem férhet hozzá, lezárt dobozt, vagy borítékot ad át, amelyben a számla megtalálható. A számla a rendeléskor megjelölt fizetendő összegnek megfelelően kerül kiállításra, amit átvételkor tud a Vásárló kiegyenlíteni a futárnak készpénzben vagy egyéb módon, amelyet a megrendelés során választott. Bármilyen esetleges mennyiségi, minőségi reklamáció esetén Szolgáltató munkatársai készséggel segítenek, azonban a futár ilyen esetben nem jogosult eljárni. A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja Szolgáltatóhoz és a Szolgáltató azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti.
Ilyen esetben, ha a Vásárló utólag mégis kéri a termék újbóli kiszállítás, köteles az új kiszállítás költségét megfizetni a Szolgáltató részére, illetve a Vásárló köteles átutalással előre kifizetni a megrendelésének értékét. És a jövőben már csak előre fizetéssel rendelhet a Szolgáltatótól.
A csomag átvétele előtt a futár jelenlétében a Vásárlónak joga van ellenőrizni a csomag külső sértetlenségét. Ha a csomag kívülről szemmel láthatóan sérült, vizes, összenyomódott, a Vásárló inkább ne vegye át a csomagot, ne írja alá a nevét, lehetőleg készítsen róla fényképet és kérjen a futártól egy kárjegyzőkönyvet, ahova a Vásárló írja le a csomaggal kapcsolatos problémáit. Ebben az esetben a futárszolgálat visszaszállítja a Szolgáltató részére a csomagot és a kárbejelentési lap megtekintése után felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval, hogy megbeszéljék a további teendőkkel a csomagküldéssel kapc solatban.
A csomag átvételét követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal! Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében, kérjük őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot.
c) Személyes átvétel
Vásárlónak az 1. pontban megjelölt telephelyi vagy székhelyi címen tudja átvenni megrendelését, nyitvatartási időben.
3.1. Kiszállítás költsége
A szállításra vonatkozó érvényes díjak folyamatosan megtekinthetőek a Honlap „Szállítási díjak” menüpontjában. A személyes átvétel ingyenes.
3.2. Kiszállítás határideje
A megrendelés kiszállításának határideje 1-3 munkanap. A hétköznap leadott megrendelések átlagosan két munkanapon belül kerülnek kiszállításra. A szolgáltató felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A csomagokat személyesen a megrendeléstől
számított 5 munkanapig lehet átvenni a Szolgáltató telephelyén, nyitvatartási
időben, vagy egyéni időpontban, előzetes megbeszélés alapján. Egyéb esetben a Szolgáltatónak
joga van törölni a megrendelést és a Vásárló a következő alkalomtól már csak
előre fizetéssel rendelhet.
4. ELÁLLÁSI JOG
4.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.)
Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés
esetén a) terméknek, b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek, c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
szolgáltatott tételnek vagy darabnak, d) ha a terméket meghatározott időszakon
belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy
az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül
elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a
Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton
küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek
igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó
felhasználhatja a megrendelés érkezésekor kiküldött igazoló e-mailben csatolt
elállási nyilatkozat mintát is, de nem kötelező.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
4.2. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. (pl. kozmetikumok)
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.
5. SZAVATOSSÁG
5.1. Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
5.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a
fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban
meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Vásárlót
azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét
Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként
Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A
termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell
bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül
köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két
hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vásárló termékszavatossági
igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben
gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket
nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a
hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági
előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
6. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
6.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül teheti meg. Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
6.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál.
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése Budapesti Békéltető Testület, cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon: 06-1-488-2131 Fax: 06-1-488-2186 E-mail:bekelteto.testulet@bkik.hu
- EU vitarendezési fórum oldalán: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
7. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
7.1. Felelősség
Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség. Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására. A Honlapon, a termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a Vásárlók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató azonban fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények értesítés nélküli törlésére.
7.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei,
szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem
vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt
állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a
Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során
megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más
szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt
szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). A Honlap tartalmának
valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy
kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes
írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli
felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy
letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten
meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az
ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő
bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára,
hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az
ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl
e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen
egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. A Szolgáltató
fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a
www.kekszneked.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató
által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes
reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató
adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére
(hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató
külön engedélyt ad. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló
szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre
bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató
adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni. A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a
Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött
adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol,
korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
8. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
9. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
10. ELÉRHETŐSÉG, ÉRVÉNYESSÉG
Jelen dokumentum a honlapon, az alsó, középső részen található „Általános Szerződési feltételek” gombra kattintva olvasható, vagy a megrendelésekhez csatolva kinyomtatható, vagy letölthető.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018. május 7.